Plan for 2018, THE REVENGE is still going on:

1.9 Ruskamaraton
25.11 La Rochelle marathon

sunnuntai 11. helmikuuta 2018

Viikot 5 & 6

Ma 29.1; i: 11km
Ti 30.1; a: 6km. i: 40min. lihasjumppa + 7km. Yht. 13km
Ke 31.1; i: 13km, viim. 5km kiihtyvällä vauhdilla
To 1.2; a: 6km. i: 6km (lumihangessa). Yht. 12km
Pe 2.2; i: 13km
La 3.2; i: 12km
Su 4.2; i: 21km

Viikko 5: juoksua yht. 95km

Keli tuppasi olemaan aika-ajoin suhteelisen haastava juoksemiseen. Torstaina erityisesti tuli lunta taivaan täydeltä heti aamusta lähtien. Kun sitten töiden jälkeen ryykäsin ulos juoksemaan, sain kahlata minimissään yli nilkkojen yltävässä kinoksessa. 6km sai piisata tätä rämpimistä. Loppuviikostakin väylät olivat vielä melkoista pöperöä, jonka varjolla jätin mm. kovan treenin tekemättä.

Ma 5.2; i: keskivartalojumppa
Ti 6.2; a: 6km. i: 15km. Yht. 21km
Ke 7.2; a: 5km. i: 12km. Yht. 17km
To 8.2; a: 6km. i: 14km. Yht. 20km
Pe 9.2; a: 5km. i. 9km. Yht. 14km
La 10.2; lepo
Su 11.2; i: 25km

Viikko 6: juoksua yht. 97km

Peruslenkuttelua, jota ei nyt kovin hääppöiseksi treenaamiseksi voi kutsua. Treenaamisen meinikinä voisi kuvata plussilla ja miinuksilla:

+++ = erinomaista tekemistä
++ = tekeminen hyvällä mallilla
+ = ollaan paremmalla puolella
- = asiassa hieman parannettavaa
-- = pitää selvästi parantaa tekemistä
--- = vetelyksen on syytä ryhdistäytyä ja tekemisen kurssin muuttua

Jos nyt tältä viikolla ja muutenkin alkuvuodelta listaa plussia ja miinuksia edellä mainitulla asteikolla, voin havaita ainakin seuraavat seikat:

++ en ole sairastellut nyt talvella lainkaan, ainakaan vielä. Vaivojakaan ei ole ilmaantunut

+ olen jaksanut alkaa könytä paremmin aamulenkeille, vaikka sen pitäisi tietty olla itsestään selvää

+/- herkkuja ei tarvitsisi koko ajan mättää naamaan kun on tuo paino taas noussut. Tätä nyt en missään nimessä miinukseksi laske, ainakaan pelkästään koska syöminen on kivaa ja siitä en hevillä tingi. Painon pitää lähteä liikkumalla jos on lähteäkseen eikä syömällä.

- juoksumäärät ovat olleet aika vähäisiä. Tässä vaiheessa vuotta en tosin tästä vielä hirveästi murehdi

-- lihaskuntotreenit ovat surkealla mallilla. Näin talvella pitäisi jaksaa myös hieman rautojen kanssa tapella, jotta saisi voimatasoa hieman nostettua, ainakin pois tasosta "onnettoman surkea"

--- kovien treenien tekeminen, tai pikemminkin niiden lähes täydellinen puuttuminen treeniviikoista. Mulla on ollut aina itselleni joku "hyvä" selitys: keli on huono, tuli nukuttua huonosti niin ei tällä vireellä kannatta tempoa, töissä venähti myöhään jne... seli seli... Pakkohan tässä olisi tietty ryhdistäytyä. Kevään kisoissa vauhtini riittää muuten vain hermostuttamaan tapahtumien ajanottajat. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti