Plan for 2018, THE REVENGE is still going on:

1.9 Ruskamaraton
25.11 La Rochelle marathon

sunnuntai 25. marraskuuta 2012

Viikko 47: Kevyttä lompotusta

Ma 19.11; am: 4km. pm: keskivartalojumppa ja 12km. Yht. 16km
Ti 20.11; am: 5km. pm: 13km. Yht. 18km
Ke 21.11; am: 5km. pm: 18km. Yht. 23km
To 22.11; am: 5km. pm: hieman lonkkajumppaa ja 13km. Yht. 18km
Pe 23.11; pm: 13km
La 24.11; am: 14km
Su 25.11; pm: hieman jalkateräjumppaa ja 12km

Viikko 47: juoksua yht. 114km

Tähän väliin tällainen viikko joka sisälsi ihan vain peruslenkuttelua. Tämä tarkoitti siis, että viikkoon ei kuulunut mitään tehokkaampia harjoituksia tai edes pitkää lenkkiä. Kilometrejä sain kuitenkin ihan kivasti kasaan. Pidän viikkoa erittäin onnistuneena sillä juoksu tuntui erittäin kevyeltä, varsinkin loppuviikosta. Kevyt viikko, jossa kuitenkin joka päivälle mukavasti lenkkiä, ajoi varmasti hyvin asiaansa.

Ensi viikolla palataan niin sanotusti arkeen. Alkuviikosta vedän varmaan jotain vetoreenin / vauhtileikittelyn tapaista. Puolessa välissä viikkoa hieman voimatreeniä juoksun oheen ja sitten loppuviikosta olisi tarkoitus hieman kisata. Näillä siis eteenpäin...

sunnuntai 18. marraskuuta 2012

Viikko 46

Ma 12.11; pm: 15km
Ti 13.11; am: 5km. pm: lonkkajumppaa ja 12km vauhtileikittelyä suhteessa 2/3 matkasta kovaa. Yht. 17km
Ke 14.11; pm: tunnin käynti osteopaatilla ja 12km
To 15.11; am: 4km. pm: 21km, lopussa pari kilsaa kovempaa. Yht. 25km
Pe 16.11; am: 4km. pm: 7km. Yht. 11km
La 17.11; pm: 3km + Aktia Cup (10km kisa) aikaan: 36.43 + 1km. Yht. 14km
Su 18.11; lepo

Viikko 46: juoksua yht. 94km

Ihan tehokas viikko. Tiistain vauhtileikittely tuntui kaikkea muuta kuin leikittelyltä. Olin todella poikki reenin jälkeen, sen verran kovaa tuli kroppaa ahistettua. Torstai illan puolipitkä harjoitus oli myös erinomainen vaikka alussa juoksu tuntuikin todella nahkealta. Loppua kohti kuitenkin meno parani huomattavasti ja sain lopussa lisättyä hyvin vauhtiakin. Lauantaina oli sitten vuorossa Aktia Cupin eka osakilpailu Vantaalla. Ihan hyvin sujui ja olen aikaani suht tyytyväinen. Tänään vietin jo ennalta suunniteltua lepopäivää. Olo on kuitenkin hieman väsynyt ja tuntuu, että jonkinmoista pientä flunssaa puskisi päälle. Täytyy toivoa sen tälle asteelle jäävänkin, jotta säästyisin isommilta sairasteluilta. Tulevina viikkoina kun olisi tarkoitus paiskoa reeniä ihan kunnolla.

maanantai 12. marraskuuta 2012

Viikko 45

Ma 5.11; pm: keskivartalo-, lonkka- ja lalkateräjumppaa ja 13km
Ti 6.11; am: 4km. pm: 14km, sis. 11x100m kiihdytykset. Yht. 18km
Ke 7.11; pm: 18km
To 8.11; am: 5km. pm: 1h 45min. spinning
Pe 9.11; pm: 13km
La 10.11; pm: 2km verkkaa + Kankaanpään talvijuoksusarja, osa I (5km) aikaan 18.11 + 1km verkka. Yht. 8km
Su 11.11; am: keskivartalo- ja jalkateräjumppaa. pm: 30km

Viikko 45: juoksua yht. 105km + 1h 45min. spinning

Hyvin jatkuu reenit ja tuntui että sain tehtyä tosi hyvän viikon. Kankaanpään talvijuoksusarja starttasi ekan osakilpailun merkeissä lauantaina. Lähdin mukaan vetämään tuollaisen lyhyemmän ja kovempivauhtisen reenin. Ihan hyvin se sujui, vaikka ekat 2km olivatkin aika kankeita. Ei ilmeisesti kone ollu tarpeeksi lämmin tai jotain, mutta ihan tyytyväinen olin päivän suoritukseen. Eilinen pitkä lenkki sujui tosi hyvällä fiiliksellä. Z lähti mukaan kaveriksi ja aina se on helpompi pitkää lenkkiä kimpassa taratella. Taivallettiin yhtä matkaa hieman vajaat pari tuntia, jonka jälkeen jatkoin vielä yksin reilut puolisen tuntia.

Alkavan viikon päätteeksi sitten Vantaalle Aktia Cuppia juoksemaan, mikäli tiet ei nyt ihan pääkalloliukkaita satu olemaan.

sunnuntai 4. marraskuuta 2012

Viikko 44

Ma 29.10; am: 4km. pm: 11km matolla, sis. 8km kiihtyvästi. Yht. 15km
Ti 30.10; am: 4km. pm: 9km. Yht. 13km
Ke 31.10; am: 5km. pm: 3km matolla + 90min. punttisalireeni + 5km matolla. Juoksua yht. 13km
To 1.11; am: 5km. pm: 13km. Yht. 18km
Pe 2.11; am: 4km. pm: 6km. Yht. 10km
La 3.11; pm: 25km
Su 4.11; pm: 12km, sis, 10 x 1.30-1.40min. vetoja. Epäsäännöllinen aika holkkää vetojen välissä.

Viikko 44: juoksua yht. 106km

Aika hyvä viikko kaiken kaikkiaan. Välillä tuntui kropassa oikein kunnolla, varsinkin tuo keskiviikon reeni. Tein silloin aika rankan salireenin sisältäen mm. käsipainojen kanssa penkille nousuja, päkiähyppyjä, kyykkyjä yms. Alkuun ja loppuun hieman juoksua. Jalat oli illalla aika velliä. Lauantain pitkä lenkki puolestaan oli ihan käsittämätön. Ekat 15km oli tosi takkuista rämpimistä kunnes alko edes jotenkin kulkemaan. Vaikka lenkki loppua kohden paranikin, niin pidemmästi en juossu siitä yksinkertaisesta syystä, että lopussa olin jo aika puhki. Testasin tänään taas, että miltä tuntuu paiskoa kovempaa reeniä pitkän lenkin jälkeisenä päivänä ja sujui ihmeen hyvin. Voikin todeta viikon tavoitteen täyttyneen, koska tuli sopivasti määrää ja tehoja, eikä paikkoja kolottanut (ainakaan liikaa). Homma jatkuu niin, että alkuviikosta palauttelen kevyempien lenkkien muodossa.