Plan for 2018, THE REVENGE is still going on:

1.9 Ruskamaraton
25.11 La Rochelle marathon

sunnuntai 18. helmikuuta 2018

Viikko 7

Ma 12.2; lepo
Ti 13.2; a: 7km. i: 80min. punttisalitreeni + 8km. Yht. 15km
Ke 14.2; a: 5km. i: 11km ja tunnin hieronta. Yht. 16km
To 15.2; a: 4km. i: 12km. Yht. 16km
Pe 16.2; a: 5km. i: 14km. Yht. 19km
La 17.2; p: jalkateräjumppaa. i. 16km
Su 18.2; i. 25km

Viikko 7: juoksua yht. 107km

Maanantaina pidin suosiolla lepopäivän. Oikean nilkan jänteet olivat todella pinkeinä edellisen viikon pitkän lenkin jälkeen. Kipuilu hävisikin maanantain aikana, mutta oli taas riesana tiistain aamuenkillä. Sain kuitenkin illalla vielä tehtyä hyvän punttisalitreenin. Keskiviikkona oli aika hierojalle töiden jälkeen ja kylläpä käsittely tekikin kintuille hyvää. Hieroja meinasi, että oikean jalan lihakset olivat kauttaaltaan aivan jökissä. Ei siis ihme jos kipuja alkaa esiintymään. Torstaina lenkillä olikin uusi mies. Kivut olivat poissa ja oikein hymyilytti. Perjantaina oli tarkoitus iltalenkillä tehdä vauhtileikittelyä, mutta heti kun lisäsin vauhtia, alkoi tuota oikeaa nilkkaa taas kolottamaan. Samassa keksin todennäköisen syyn kivuille: nastakengillä juoksu ja muljuava juoksualusta. Nilkat joutuu koville kun välillä ruopii lunta, välillä jalat muljuaa epätasaisella "perunapeltomaisella" alustalla ja välillä tallataan asfalttiakin kovempaa jäätä. Niinpä niin, talvi ne vaivat tuo. Tein lauantaina päivällä jalkateräjumppaa ja luulen sen tehonneen yhdessä venyttelyn kanssa, koska meno oli esim. nyt sunnuntain pitkällä lenkillä ihan siedettävää.

Sääthän ovat olleet nyt ihan kivat juosta. Hyviä talvisia pakkaskelejä. Kyllä ne aina kovan tuulen ja erityisesti loskakelit voittaa. Kevättä silti jo odotan. Ikävä pitävää tienpintaa ja ei tarvitse puolta vaatekaapista kiskoa ylle kun lähtee lenkille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti