Plan for 2018, THE REVENGE is still going on:

1.9 Ruskamaraton
25.11 La Rochelle marathon

sunnuntai 24. helmikuuta 2013

Viikko 8

Ma 18.2; pm: 11km
Ti 19.2; am: 7km. pm: 15km. Yht. 22km
Ke 20.2; am: 7km. pm: 3km matolla + 90min. punttisalireeni. Juoksua yht. 10km
To 21.2; am: 7km. pm: 14km. Yht. 21km
Pe 22.2; am: 5km. pm: 10km, josta viimeinen kilometri kovaa. Yht. 15km
La 23.2; lepo (Maijan kaverin häät Jyväskylässä)
Su 24.2; lepo (hieman hutera olo juhlimisesta ja ajo takaisin Poriin)

Viikko 8: juoksua yht. 79km

Toinen, etukäteen jo tiedossa ollut hieman "vajaa" reeniviikko. Viikonloppuna sitten juhlittiin Maijan vanhan kaverin häitä Jyväskylässä. Hieman nuo kemut rassasivat vielä tänäänkin joten jätin reenit suosiolla tekemättä :) Yleisesti olen viikon reeneihin ihan tyytyväinen. Juoksu tuntui joinakin päivinä jopa yllättävän kevyeltä, tosin olen toistaiseksi tehnyt ihan peruslenkkejä joissa kehoa juuri ole kiusattu.

Ensi viikolla olisi tarkoitus alkaa oikeasti reenaamaan. Kelitkin on ollu yhtä reilumpaa pakkaspäivää lukuunottamatta täällä Porissa lämpimiä, joka on tarkoittanut pyöräteiden osittaista sulamista. On siis toiveita päästä kohta enemmänkin sulalla tiellä jolkottamaan.

sunnuntai 17. helmikuuta 2013

Viikko 7

Ma 11.2; pm: 14km, sis. 3x100m kiihdytykset
Ti 12.2; am: 8km. pm: 14km. Yht. 22km
Ke 13.2; pm: keskivartalo-, lonkka- ja jalkateräjumppaa + 35min. spinning + 5km matolla
To 14.2; am; 7km matolla. pm: 12km. Yht. 19km
Pe 15.2; am: 7km
La 16.2; lepo (törpöttelyä ja kortinpeluuta Jyväskylässä)
Su 17.2; lepo (krapula)

Viikko 7: juoksua yht. 67km + 35min. spinning

Tämmöinen löysä viikko tähän väliin. Perjantaina mentiin Maijan kanssa Jyväskylään, jossa pelattiin Tuppea (pari vs. pari korttipeli) vanhan opiskluporukan kanssa. Jo etukäteen selvää oli, että "nestetankkausta" tulee harjoitettua varmaankin pitkin lauantaipäivää, elikkä liikunta unohdettiin tämän viikonlopun osalta totaalisesti. Tänään olenkin maksanut veroa eilisestä. Hauskaa toki oli. Opiskluaikaisia hyviä kavereita on aina mukava nähdä kun tähän ei ole nykyään kovinkaan montaa tilaisuutta vuodessa. Niin se vaan on porukka hajaantunut hieman vajaan 10 vuoden aikana erilaisiin hommiin eri puolille Suomea. Kai sitä vaan alkaa tulemaan vanhaksi kun tälläisesta yhdestä kosteasta illanvietosta toipuminen ottaa aina vaan enemmän aikaa.

Ensi viikosta tulee myös hieman vajaavainen reenien suhteen kun menemme viikonlopuksi taas Jyväskylään, tällä kertaa juhlimaan Maijan entisen koulukaverin häitä. Toisaalta nyt onkin hyvä hetki vetää kevyitä viikkoja ennen kuin sitten keväällä lisätään sekä määrää että tehoja.

sunnuntai 10. helmikuuta 2013

Viikko 6: Pöpperöö

Ma 4.2; lepo
Ti 5.2; am: 6km matolla. pm: 11km. Yht. 17km
Ke 6.2; am: 7km. pm: keskivartalo- ja lonkkajumppa ja 8km. Yht. 15km
To 7.2; pm: 14km
Pe 8.2; 8km. pm: 13km. Yht. 21km
La 9.2; pm: 14km
Su 10.2; am: kuntopiiri. pm: 20km

Viikko 6: juoksua yht. 101km

Välillä tympii tää talvi! Onhan toki talvisin hienojakin kelejä mutta tämä ainainen lumisade ja sitä myötä pöpperöiset tiet ottavat kuuppaan. Varsinki viikonloppuna lunta tuli taukoamatta taivaan täydeltä ja lenkillä sai kahlata nilkkoja myöten lumessa. Lauantain lenkki ei sikäli ollut paha kun lumisade alkoi vasta iltapäivällä ja tie lumen alla oli suht tasainen. Sen sijaan tänään lunta oli tullut koko päivän. Tie oli jalankulkijoiden, koiranulkoiluttajien ja muiden vastaavien jäljiltä todella muhkurainen. Puolipitkä parikymppinen oli oikeaa rämpimistä ja muistutti ainoastaan etäisesti juoksua. No itsepä en halunnut mennä matolle juoksemaan ja lähin lenkille vasta illalla saatuani päivän ampumahiihdon MM-kisojen lähetykset seurattua. Koetin ajatella positiivisesti: vaikeista keleistä haetaan sitä kovuutta, kevät on tulossa jne. mutta tällä kertaa homma pääosin vain tympäisi.

Reenit ovat kuitenkin lähteneet kutakuinkin taaas hyvin sujumaan. Oikean nivusen seutu hieman kipuilee. Luulen tosin että se on vain ärtynyt jotenkin tuosta epätasaisessa lumessa rämpimisestä. Täytyy  antaa siihen kylmää ja auttaako se vaivaan.

sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Viikko 5

Ma 28.1; lepo
Ti 29.1; pm: keskivartalojumppa ja 35min. crosstraineria
Ke 30.1; pm: 15km matolla
To 31.1; pa: lonkkajumppa ja 10km matolla
Pe 1.2; pm: 2h punttisalireeni
La 2.2; pm: 21km
Su 3.2; pm: 16km hiihtoa

Viikko 5: juoksua yht. 46km, crosstraineria 35min. ja hiihtoa 16km

Maanantain ja tiistain välisenä yönä matkustettiin takaisin Dubaista kotiin. Ihan mukava matka muuten, mitä nyt reissun päätarkoitus meni päin mäntyä :) Koska maratonilla tuli tuo keskeytys, niin reenejä tulen varmaan jatkamaan kohta ihan täyttä häkää. Kunto on kerrankin näin hyvällä tasolla tähän aikaan vuodesta, joten ei pidä antaa moisen valua harakoille. Helmikuuhun tosin on myös suunniteltuna pari reissua Jyväskylään. Eka niistä pitää sisällään Tupen pelaamista (parittain pelattava korttipeli) vanhojen opiskeluaikaisten kavereiden kanssa ja siitä heti viikko eteenpäin on vaimon vanhan koulukaverin häät. Olettaisin reissujen olevan luonteeltaan (lue alkoholinkäytöltään) sellaisia, että reenejä ei kauheasti tule mietittyä ;) Muutoin aion palata kyllä arkeen reenien suhteen. Arkeen pitää palata huomenna myös sen puolesta, että loma päättyy. Amerikkalaisen jalkapallon finaali Super Bowl tosin tulee yöllä töllöttimiestä ja perinteen mukaan sen valvon aivan taatusti. Ilmoitinkin jo etukäteen, että laahustan työpaikalle joskus aamupäivän aikaan jahka selviän sängystä ylös :-)

Tiet ovat Porissa tällä hetkellä ärsyttävän liukkaat, suorastaan mahdottomat juosta. Viikolla kävinkin pitkän lihaskuntoreenin lisäksi pari kertaa mattoa ja kerran crosstraineria kuluttamassa. Eilen koukkasin Z:n autolla kyytiin ja hurautettiin Katinkurun lenkin alkupäähän. Tähän reittiin voi Porissa yleensä liukkaillakin aika hyvin luottaa ja niin tälläkin kertaa. Sitä sahattiin sitten 21km verran ja taas riitti mukavvasti juttua lenkin aikana. Tänään avasin hiihtokauden. Sukset olivat vielä kesän muuton jäljiltä pakkausessa. Läpytin perinteisellä aika tehokkaasti 16km. En tiedä näyttikö moinen tehokkaalta kun ei tuo hiihto nyt niin sujuvaa ole, mutta ainakin ajoi asiansa eli syke ja hengitys tekivät hyvin töitä. Ensi viikolla sitten jo hieman enemmän määrää. Toivottavasti tiet muuttuisivat edes osittain juostaviksi ettei tarvitsisi matolla paljoa juosta. Iltasin tulen ajelemaan autolla Katinkurun lenkille ellei muu auta.