keskiviikko 9. helmikuuta 2011

Ti 8.2 Punttisalireeniä ja Polar RS 800:n kiemuroita

AM: 2km + 1h 20min. punttisalireeni
PM: 4km.

Vaikka mulla onkin normaalisti ihan virkatyöaika, niin joskus meen töihin vasta myöhemmin. Tämä oli sellainen päivä ja aloitin työt vasta klo. 11.00. Juoksinkin aamulla sitä ennen jo työpaikan punttisalille ja remusin noin tunnin ja 20 min. rautojen parissa erilaisia liikkeitä tehden. Oli ihan hyvä reeni, varsinkin jaloille, mutta tuli muutakin kroppaa kyllä kuormitettua.

Töistä lähdinkin sitten vasta noin klo. 19.30. Juoksin hieman mutkien kautta kotiin ja sain 4km mittariin. Hommasin tuossa ennen joulua itselleni tuollaisen Polar RS 800 - lelun, jossa on toimintoja niin paljon, että heikkolatvaista hirvittää. Sitä ennenhän meikä on juossut aina aikalailla peruskelloja käyttäen. Eniten mua innosti hommata laite sen takia, kun siinä on niin hyvä GPS ominaisuudet matkan mittaukseen. Oishan siihen tarkoitukseen toki halvempiakin vermeitä varmasti ollut, mutta ajattelin, että jos nyt jotain ostetaan, niin miksei samantien parasta mahdollista. Tuo matkanmittaus toimiikin siinä kyllä erinomaisesti ja matkan saa loistavalla tarkkuudella. Usein sitä en viitsi tosin näin talvella käyttää, koska tuo GPS ryökäle syö pakkasella paristoja aivan turkasesti. Hommasinkin pikaisesti ladattavat paristot siihen sen huomattuani. Eniten odotankin sen käyttöä sitten kesällä kun teen joskus sellaisia "suunnistustyyppisiä" maastoharjoituksia, niin tekee mieli hieman hähdä tarkemmin maastossa juostua patkaa.

Muuten täytyy myöntää, että en ymmärrä vielä tämän superhienon juoksuvekottimen hienouksista juuri MITÄÄN. Tämä johtunee kahdesta syystä. Ensinnäkin olen aivan tautisen surkea kaikkien teknisten vempaimien kanssa. Yleensä mulla menee sormi suuhun jo kaikkia hehkulampun vaihtoa vaativimmissa hommissa. Jos joskus ostankin esim. uuden töllöttimen, tietokoneen tai vastaavan, jossa lukee että HELPPO asentaa, niin se ei mun asennuksen jälkeen varmasti toimi ekalla kertaa. Tämän olen vuosien saatossa huomannut monen kotilaitteen kohdalla. Sama juttu töissäkin. Kun tietokoneeseen tulee joku jumitila, niin yleensä en saa helpointakaan sellaista pois ilman nörttien apua. Toinen syy Polar RS 800:n huonossa opettelussa on ollut yksikertaisesti laiskuus ja liian vähäinen kiinnostus. Olen aina kuulunut ns. perinteisiin (nykyään varmaan kivikautisiin) juoksun harrastajiin, joka ei liiemmin tykkää esim. sykemittarin tuijotuksesta ja kaikenlaisten juoksuohjelmien / käppyräiden tuijottelusta. En kiellä, että kaipa niiden kattelusta ja analysoimisesta oilisi hyötyäkin, mutta menen mieluummin fiilispohjalla. Kyllä mä joskus ajattelin sykkkeitkin mitata, mutta olen edelleen sillä kannalla, että se on mun tasoiselle taapertajalle aikalailla turhaa puuhaa. Jonakin tulevana viikkona toki otan Polarin ohjekirjan eteeni ja opettelen laitetta kunnolla, sillä kyllä se nyt sen verran sentään innostaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti